sobota, 8 grudnia 2012

Metody przyciemniania szyb samochodowych

Istnieją dwie metody przyciemniania szyb w samochodach. Pierwsza to oklejenie ich specjalną folią samo przylepną, a druga to tzw. metoda piecowa. W pierwszym przypadku mamy duży wybór kolorystyczny oklein, oraz stopień ich zaciemnienia. Korzystając z tej metody, nie przyciemnimy naszych szyb trwale. Sami decydujemy jak długo chcemy mieć określoną okleinę na szybie, więc jeśli się nam np. znudzi, zawsze możemy ją zmienić czy zerwać w ogóle. Przyciemnione powierzchnie nie zmieniają nic w sposobie użytkowania pojazdu. Folia też nie wpływa w żaden sposób na prawidłowe działanie systemu podgrzewania tylnej szyby. Jedynie o czym musimy pamiętać, to nie używać żadnych środków na bazie amoniaku jeśli mamy zamiar wziąć się za czyszczenie naszych szyb. Druga metoda z kolei to przyciemnienie piecowe, polegające na metalizacji szkła tlenkami tytanu. Stopień zaciemnienia zależy od ilości tytanu umieszczonego na centymetrze kwadratowym szyby. Według specjalistów proces ten zapewnia wyższą trwałość niż foliowanie. Taka powłoka również odbija ciepło, nie rysuje się, ale dodatkowo rozjaśnia się nocą i działa jak okulary fotochromowe. Przyciemnienie piecowe jest jednak znacznie droższe od foliowania. Szyby muszą zostać wymontowane z auta, dokładnie wyczyszczone i chemicznie wytrawione, a następnie umieszczone w specjalnym piecu, w którym nanoszony jest materiał przyciemniający. Proces ten jest odwracalny, lecz bardziej skomplikowany i nie opłacalny.

2 komentarze: